KURIER_Nachhaltigkeitssiegel_allgemein.png

Wereldmilieudag

Blij met het kwaliteitslabel: ‘Duurzaam ondernemen 2020’

Wereldmilieudag

Heet-van-de-naald nieuws is dat we recent het kwaliteitslabel ‘Duurzaam ondernemen 2020’, van het Oostenrijkse dagblad Kurier in ontvangst mochten nemen. In een studie uitgevoerd door Milestones, Faktenkontor en het IMWF (Instituut voor Management en Economisch Onderzoek) werden de meest duurzame bedrijven van Oostenrijk online geïdentificeerd. MEWA scoorde zeer goed in dit onderzoek en werd door alle bedrijven, met 100 of meer werknemers, uitgeroepen tot een van de meest duurzame bedrijven in Oostenrijk.

Bovendien waren wij al in 1997 het allereerste bedrijf in onze sector dat het internationale milieucertificaat volgens de ISO 14001-norm ontving. Dit is een wereldwijd geaccepteerd en toegepast milieubeheersysteem. Sinds 2016 zijn we ook gecertificeerd volgens ISO 50001 op het vlak van energiemanagement, wat betekent dat wij ons inzetten voor een energieplanningsproces, dat we energiedoelstellingen nastreven en dat we hiervoor ook actie ondernemen.