Persruimte

• _Z__5847.tif

Werkkleding: Veilig, duurzaam en milieuvriendelijk

MEWA focust op innovatieve en grondstofbesparende productie.Investeringen in de ontwikkeling van nieuwe producten en geavanceerde technologieën zijn een wezenlijk onderdeel van de bedrijfsfilosofie van MEWA. De textieldienstverlener optimaliseert voortdurend zijn grondstofbesparende procestechnologieën en is daarmee de koploper in de branche. Dat geldt ook voor de ontwikkeling van textiel, zoals werkkleding en beschermende kleding. Om dat te bereiken, werkt MEWA nauw samen met experts op vlak van onderzoek, onderwijs en praktijk.

• 05MBS_Waschstrasse1.jpg

Beschermende kleding: de rol van controle- en hygiëneprocedures

Om doeltreffend te zijn, moet beschermende kleding eerst en vooral voldoen aan de specifieke veiligheidseisen van de werkplek in kwestie. Maar beschermende kleding moet niet alleen veilig zijn, ze moet ook veilig blijven - een goed onderhoud is dus belangrijk zodat ze ook na het wassen haar beschermende functie behoudt. Bovendien moeten de wasprocessen een hoog hygiëneniveau waarborgen - een belangrijk detail, vooral tijdens een pandemie. De toonaangevende textieldienstverlener MEWA voldoet aan beide eisen. En dit volgens de hoogste kwaliteitsnormen.

• Arbeitskleidung

"Prêt-à-travailler": Shirts en shorts om de hitte te verslaan

De zomer komt stilaan dichterbij en in alle bedrijven in werkplaatsen, op bouwplaatsen en bij andere ondernemingen kondigt de eerste warme dag als vanouds meteen nieuwe eisen aan voor de werkkleding. Broeken worden korter, bovenkleding wordt lichter. Volledige bescherming tegen hitte bestaat weliswaar niet, maar een passende outfit voor warme zomerdagen is meer dan mooi meegenomen.

• _Z__4715.tif

Veiligheidscontainers voor opslag en vervoer

Poetsdoeken houden de meest uiteenlopende branches netjes. Ze komen dan ook met een verscheidenheid aan stoffen en gevaarlijke materialen in contact. Om ze te kunnen recycleren moeten de doeken na gebruik onder welomschreven veiligheidsvoorwaarden worden verzameld, opgeslagen en vervoerd. Textiel dat is geïmpregneerd met oliën, vetten of oplossingen kan namelijk onder ongunstige omstandigheden vanzelf warm worden of ontbranden.

Uw contactpersoon